آجر سفال یزد 5 سانتی که موجب مرگ یک پیر زن 70 ساله شد

آجر سفال یزد 5 سانتی یک مصالح ساختمانی بسیار محبوب است که در ساخت سازه های مسکونی، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه اصلاحاتی در فرآیند تولید آجر انجام شده است اما نسبت به ساخت آجرهای اولیه که تخمین زده می شود حدود 10000 سال پیش در خاورمیانه تخمین زده می شود، تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است.

در واقع، آجرسازی در مناطق توسعه نیافته جهان از آنچه هزاران سال پیش رخ داده است قابل تشخیص نیست. اندازه آجرها نیز تا حد زیادی بدون تغییر باقی می‌ماند، اگرچه تغییراتی در بین مناطق وجود دارد، که ممکن است منعکس‌کننده این واقعیت باشد که آجرهای بزرگ‌تر عایق بیشتری را در مناطق سردتر ایجاد می‌کنند.

اخبار روز
آجر سفالی از مخلوط کردن خاک رس با آب و سنگدانه ای مانند ماسه برای جلوگیری از انقباض و حجیم شدن به دست می آید. گل به قوام نسبتاً غلیظی کار می‌شود، به شکل فشرده در می‌آید و در یک کوره در دمای 1832 درجه فارنهایت (1000 درجه سانتی‌گراد) پخته می‌شود.

بسیاری از فرآیندها و رویه‌های مختلف برای فرآیند پخت ایجاد شده‌اند و کارخانه‌های مدرن آجر می‌توانند سالانه میلیون‌ها آجر تولید کنند. منبع دیگر آجر بازیافت است. هنگامی که سازه های آجری تخریب می شوند، آجرهای دست نخورده به طور معمول جمع آوری شده و دوباره مورد استفاده قرار می گیرند.

آجر سفالی علاوه بر ساخت و ساز به عنوان سنگفرش نیز استفاده می شده است، اما در عصر خودرو ثابت شده است که قادر به تحمل بار نیست. خیابان‌هایی در سراسر جهان که در ابتدا آجری بودند، یا سنگفرش شده‌اند یا جایگزین شده‌اند.

آجر

سنگفرش های آجری در کاربردهای مسکونی محبوب هستند، اما در ویژگی هایی مانند پاسیو و پیاده روها. به همین ترتیب، بسیاری از شهرها در حال آزمایش سنگفرش آجر سفالی به عنوان راهی برای معرفی یک عنصر زیباشناختی به مناطق عابران پیاده هستند.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.
در ایالات متحده، آجر سفالی به دلیل خواص عایق، جذابیت و دوام آن به عنوان مصالح ساختمانی مورد توجه قرار می گیرد. بسیاری از سازه های تاریخی، مانند تالار استقلال فیلادلفیا، دارای ساخت و ساز آجری هستند.

با این حال، ایندیپندنس هال با کمتر از 300 سال قدمت، یک تازه وارد در فهرست طولانی سازه های آجری باستانی است که در اروپا یافت می شود. هنگامی که لژیون های رومی امپراتوری خود را گسترش دادند، با خود کوره های قابل حمل برای آتش زدن آجر آوردند و نمونه هایی از آجرکاری رومی را می توان در سرتاسر قاره یافت.

به عنوان مثال، در انگلستان، آجر تقریباً به طور انحصاری برای قرن ها مورد استفاده قرار می گرفت. به همین ترتیب، آجر و سازه های آجری در چین کشف شده است که تقریباً 4000 سال قدمت دارند.