استفاده از ام دی اف ضد خش در ساخت ساعت مچی در انتالیا

معایب ام دی اف ضد خش ، یکی از ایرادات اصلی تخته های mdf مقاومت کم آنها در برابر آب است، حتی در مواردی که برای این کار تصفیه شده اند، بنابراین استفاده از آنها در فضای باز یا مکان های مرطوب مناسب نیست.

برای جلوگیری از گرد و غبار هنگام برش یا سمباده زدن تخته های ام دی اف، استفاده از ماسک و کار در فضای باز توصیه می شود، زیرا ترکیبات شیمیایی مورد استفاده برای ساخت می تواند مضر باشد. در کوتاه مدت باعث سوزش چشم می شود و در دراز مدت و بسته به چسبی که برای ساخت آن استفاده می شود باعث سرطان می شود.

هنگام پیچ زدن در نزدیکی لبه ها، لازم است که برای جلوگیری از شکستن قطعه سر پیچ، به خصوص در نزدیکی لبه ها، کانتر سینک شود و/یا از پیچ های مخصوص برای این کار استفاده شود.

سنگین است، به خصوص اگر آن را با جایگزین های طبیعی آن مانند نئوپان یا تخته سه لا مقایسه کنیم.

چگالی و ویژگی های ام دی اف به سایش ابزار کمک می کند. اره ها، فرزها و سایر ابزارها باید بیشتر تعمیر یا تعویض شوند.

ام دی اف

وجه های تخته های mdf یک سطح ایده آل برای رنگ آمیزی هستند، اما لبه ها اینطور نیستند. بافت یکسان نیست، و بسیار متخلخل تر است، بنابراین پرداخت پیچیده تر است. لازم است لبه ها را ببندید و در برخی موارد یک لایه دیگر اعمال کنید.

مقاومت در برابر پیچ خوردگی و ضربه روی سطوح تخته خوب است، با این حال ضربه به لبه ها یا گوشه ها آسیب زیادی به برد وارد می کند.

از تخته های ام دی اف برای چه مواردی می توان استفاده کرد؟
چوب ام دی اف یک ماده ایده آل برای ساخت مبلمان است، زیرا کار با آن بسیار ساده است: برش آسان، ماشینکاری و عدم تولید تراشه. علاوه بر این، ممکن است نیازی به استفاده از میخ یا پیچ نباشد، زیرا چسب های چوب عملکرد بسیار خوبی روی این چوب دارند.

به عنوان یک سطح ایده آل برای نقاشی، استفاده از آن برای قطعات بزرگ و صاف توصیه می شود، به عنوان مثال برای پوشش دیوارها، جایی که ویژگی های اضافی مانند عایق حرارتی و صوتی خوب را نیز ارائه می دهد.

همچنین برای ساخت انواع مبلمان، درب آشپزخانه و درب داخلی، پشتیبانی از کف لمینت و غیره کاربرد فراوانی دارد.