استفاده از گوجه خشک شده به جای توپ فوتبال در جام جهانی

مزایای گوجه خشک شده بیشتر به پتانسیل آنتی اکسیدانی آن نسبت داده می شود که به لطف لیکوپن و سایر ترکیبات زیست فعال است.

خواص آنتی اکسیدانی گوجه فرنگی به کاهش خطر بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند، در حالی که مصرف اغلب آنها ممکن است به مدیریت کلسترول، فشار خون و سطح قند خون نیز کمک کند.

علاوه بر این، آنها به سلامت مغز، کبد، پوست، سیستم ایمنی بدن و غیره کمک می کنند! برای مزایای بهتر به سراغ گوجه فرنگی های ارگانیک بروید زیرا پتانسیل آنتی اکسیدانی بالاتری دارند.

از سوی دیگر، این توت ها ممکن است عوارض جانبی مانند رفلاکس اسید، یبوست و غیره داشته باشند. با این حال، فواید آنها کاملاً از این اثرات منفی بیشتر است.
برگ های گوجه فرنگی بی خطر هستند.

گوجه خشک شده

در مقادیر زیاد، باعث مسمومیت می شوند. برخی تحقیقات نشان می دهد که تمام قسمت های گیاه، به جز گوجه فرنگی، می تواند منجر به ناراحتی گوارشی شود.

طبق شواهد حکایتی، سایر علائم مسمومیت با برگ گوجه فرنگی عبارتند از: تحریک شدید گلو و دهان، سرگیجه، سردرد و در موارد شدید مرگ.

رفلکس اسید
گوجه فرنگی به طور طبیعی اسیدی است. مصرف بیش از حد آنها می تواند باعث رفلاکس اسید شود. اگر به طور مداوم سوزش سر دل را تجربه می کنید که می تواند بیش از دو بار در هفته برای چند هفته باشد، باید با پزشک خود مشورت کنید.

عدم تحمل گوجه فرنگی
عدم تحمل گوجه فرنگی می تواند باعث درد معده و گاز معده شود. با این حال، علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

یبوست
گوجه فرنگی دارای فروکتوز بالایی است و این باعث ایجاد مشکلاتی در افرادی می شود که از سوء جذب فروکتوز رنج می برند. می تواند منجر به یبوست شود.

گوجه فرنگی (به خصوص سوپ) همچنین حاوی سالیسیلات، گلوتامات و آمین است که همگی مواد شیمیایی طبیعی هستند که ممکن است باعث یبوست شوند.

ملاحظات با سدیم
کنسرو گوجه فرنگی می تواند سرشار از سدیم باشد – یک فنجان گوجه فرنگی کنسرو شده حاوی 564 میلی گرم سدیم است، در حالی که 1 فنجان گوجه فرنگی تازه حاوی تنها 9 میلی گرم است. اگرچه کنسرو گوجه فرنگی به اندازه گوجه فرنگی تازه مفید است، اما به محتوای سدیم آن توجه کنید.

اینفوگرافیک: همه چیز درباره گوجه فرنگی
فواید گوجه فرنگی بسیار زیاد است و آن را به یک مکمل لذت بخش برای رژیم غذایی شما تبدیل می کند. این توت های خوش طعم و خوش طعم را بسیاری دوست دارند. شما می توانید آنها را در چندین غذا میل کنید.

از اینفوگرافیک زیر می‌توانید درباره گوجه‌فرنگی، انواع آن، جذابیت جهانی آن و جایگزین‌های محبوب بیشتر بدانید.