بازیکن نساجی با خوردن نوشیدنی انرژی زا در مسابقات جام حذفی بیشترین گل را زد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نوشیدنی انرژی زا را تنظیم نمی کند اما محدودیت کافئین 71 میلی گرم در هر 12 اونس نوشابه را اعمال می کند. نوشیدنی های انرژی زا معمولاً حاوی 120 میلی گرم در هر 12 اونس هستند.

با این حال، تولید کنندگان نوشیدنی های انرژی زا ممکن است تصمیم بگیرند که محصول خود را به عنوان مکمل طبقه بندی کنند تا محدودیت کافئین را کنار بگذارند. برای شرکت‌هایی که نوشیدنی‌های انرژی‌زای خود را به‌عنوان نوشیدنی طبقه‌بندی می‌کنند، انجمن نوشیدنی‌های آمریکا دستورالعمل‌های داوطلبانه‌ای منتشر کرد که فهرست‌بندی دقیق محتوای کافئین، محدودیت‌های بازاریابی برای کودکان و گزارش عوارض جانبی به FDA را توصیه می‌کند. با این حال، انطباق با این دستورالعمل ها کم است.

عملکرد ورزشی کافئین ماده اولیه نوشیدنی های انرژی زا است که در بزرگسالان نشان داده شده است که عملکرد فیزیکی را با افزایش استقامت و قدرت، بهبود زمان واکنش و به تعویق انداختن خستگی افزایش می دهد، اگرچه اثرات آن در بین افراد بسیار متغیر است. این اثرات در کودکان و نوجوانان مورد مطالعه قرار نگرفته است. خطر سوء مصرف یا مسمومیت کافئین در جوانان وجود دارد، بنابراین آکادمی اطفال آمریکا حد مجاز کمتر از 100 میلی گرم کافئین در روز را برای سنین 12 تا 18 سال توصیه می کند.

 

انجمن بین‌المللی تغذیه ورزشی (ISSN) پس از تجزیه و تحلیل ایمنی و اثربخشی نوشیدنی‌های انرژی‌زا، بیانیه‌ای در مورد نوشابه‌های انرژی‌زا منتشر کرد. (8) آنها به این نتیجه رسیدند که مصرف نوشیدنی های انرژی زا 10 تا 60 دقیقه قبل از ورزش می تواند تمرکز ذهنی، هوشیاری، عملکرد بی هوازی و استقامت را در بزرگسالان تا حد زیادی از طریق اثرات کافئین بهبود بخشد.

با این حال، سایر مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی ها به مطالعه بیشتری نیاز دارند تا ایمنی و تأثیر آنها بر عملکرد نشان داده شود. ISSN هشدار داد که نوشیدنی های انرژی زا با کالری بالاتر می توانند منجر به افزایش وزن شوند و بار گلیسمی بالای آنها می تواند بر سطح گلوکز و انسولین خون تأثیر منفی بگذارد. آنها استفاده از نوشیدنی های انرژی زا را برای کودکان و نوجوانان، مگر اینکه تحت نظارت دقیق والدین قرار گیرند، و برای افراد مبتلا به دیابت یا بیماری های قلبی عروقی که ممکن است تحت تأثیر منفی مواد محرک قرار گیرند، منع کردند.

کمیته تغذیه آکادمی اطفال آمریکا و شورای پزشکی ورزشی و تناسب اندام ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اطفال را تشویق می کنند تا از استفاده و بحث در مورد خطرات بالقوه سلامتی مواد محرک در نوشیدنی های انرژی زا با جوانان و والدین خودداری کنند و از مصرف شکر جلوگیری کنند یا از آن اجتناب کنند. نوشیدنی های شیرین از هر نوع در دوران جوانی به دلیل خطر دریافت بیش از حد کالری و افزایش وزن و همچنین فرسایش دندان.