با صابون گیاهی مریم گلی لدورا موخوره های خود را از بین ببرید

شاید دوست داشته باشید که بدنتان را با همان صابون گیاهی مریم گلی لدورا صاف و معطری که از کودکی استفاده می‌کردید، تمیز کنید. یا شاید نتوانید بدون کف کردن با یک لوفا همراه با ژل شستشوی بدن احساس تمیزی کامل کنید.

اما آخرین باری که پرسیدید وفاداری صابون دوش شما کجاست، چه زمانی بود؟

هر روش شستشو مزایا و معایب خود را دارد. این مقاله به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا زمان آن رسیده است که در جنگ بین سادها طرف دیگر را تغییر دهید.

تفاوت بین شستشوی بدن، صابون و ژل دوش چیست؟
همه انواع صابون های ملایم اساساً همین کار را انجام می دهند کثیفی را از سطح پوست شما خارج می کنند. تفاوت ها در مواد تشکیل دهنده و مکانیسم حذف آلودگی است.

صابون نواری با حل کردن کثیفی روی سطح پوست شما کار می کند.

از آنجایی که عرق و کثیفی با روغن های طبیعی بدن شما مخلوط می شوند، می توانند روی پوست شما بنشینند و باکتری ها را تولید کنند. صابون های نواری این لایه روغنی را جدا می کنند و عوامل بیماری زا را از پوست شما دور می کنند.

شستشوی بدن از همان مکانیسم پاکسازی برای از بین بردن کثیفی از روی پوست شما استفاده می کند، اما اغلب حاوی ترکیبی از موادی است که به درمان بیماری های رایج پوست کمک می کند.

صابون

خشکی، مسدود شدن منافذ و پوسته پوسته شدن پوست همگی با شستشوی بدن برطرف می شوند. شستشوی بدن معمولاً حاوی موادی است که برای بازگرداندن رطوبت پوست به کار می‌روند که با فرآیند پاک‌سازی می‌توان آن را از بین برد.

ژل دوش اساسا یک فرمول شستشوی بدن نازک تر و کم آبرسان است. به همین ترتیب به پوست شما نمی چسبد و به سادگی پوست شما را بدون تزریق مواد مرطوب کننده تمیز می کند.

زمانی که بهتر است از شستشوی بدن یا ژل دوش استفاده کنید
مطمئناً مواردی وجود دارد که شستشوی بدن یا ژل دوش بهترین انتخاب برای پاکسازی است.

وقتی پوست خشکی دارید
اگر معمولاً متوجه می‌شوید که پوست‌تان بعد از حمام خشک، کنده شده یا پوسته پوسته می‌شود، بهتر است از شستشوی بدن یا ژل دوش استفاده کنید. مخصوصاً شستشوی بدن حاوی مواد آبرسانی است که پوست شما را پوشانده و رطوبت را می‌پوشاند.

زمانی که یک بیماری مزمن پوستی دارید
اگر یک بیماری مزمن پوستی مانند روزاسه، پسوریازیس یا آکنه دارید، ممکن است بخواهید با یک متخصص پوست در مورد پاک کننده ای که در حمام استفاده می کنید صحبت کنید. به احتمال زیاد یک ژل دوش یا شستشوی بدن فقط برای شما توصیه می شود.

یک متخصص پوست همچنین می‌تواند به شما موادی را بگوید که باید هنگام خرید پاک‌کننده بدن به آن‌ها توجه کنید و از آن اجتناب کنید.