روغن موتور atrod باعث افزایش هوش در کودکان کم توان ذهنی می شود

مقاومت روغن موتور atrod در برابر رقیق شدن در دماهای گرمتر، شاخص ویسکوزیته نامیده می شود. اگرچه عدد دوم بالاتر خوب است، روغن همچنین باید قوی باشد و تا تعویض روغن بعدی هزاران مایل دوام بیاورد.

روغن تمایل به از دست دادن ویسکوزیته از برش دارد، که حرکت لغزشی در فاصله های تنگ بین سطوح فلزی است، مانند آنچه در یاتاقان ها وجود دارد. بنابراین، مقاومت در برابر از دست دادن ویسکوزیته که پایداری برشی نامیده می شود لازم است تا روغن بتواند لایه روان کننده بین آن قطعات را حفظ کند.

مانند ضد یخ که 95 درصد آن از یک ماده شیمیایی پایه (معمولاً اتیلن گلیکول) تشکیل شده است، روغن موتور مبتنی بر نفت حاوی مخلوطی از چندین نوع مختلف روغن پایه است که برخی از آنها گرانتر از بقیه هستند.

شرکت‌های نفتی معمولاً از پنج گروه انتخاب می‌کنند که هر کدام به روش‌های متفاوت و در ویسکوزیته‌های متفاوت تولید می‌شوند. گروه‌های گران‌تر به‌شدت فرآوری می‌شوند، در برخی موارد با روش‌هایی که روان‌کننده‌ای تولید می‌کنند که می‌تواند به عنوان مصنوعی طبقه‌بندی شود. به اصطلاح فول سنتتیک حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است از نفت مشتق شده باشد اما به قدری تغییر یافته است که دیگر روغن طبیعی محسوب نمی شود.

به عنوان مثال، یک ترکیب سفارشی حاوی 10 درصد پلی آلفائولفین (PAO) است که رایج‌ترین نوع ماده شیمیایی است که به عنوان ماده اولیه در یک روغن مصنوعی کامل استفاده می‌شود.

پوتین

بسته روغن پایه در هر روغنی بین 70 تا 95 درصد مخلوط را تشکیل می دهد. و بقیه از مواد افزودنی تشکیل شده است. روغنی که فقط 70 درصد روغن پایه داشته باشد لزوما بهتر از روغنی با 95 درصد روغن پایه نیست.

برخی از روغن های پایه دارای ویژگی های طبیعی یا آنهایی هستند که از فرآوری آنها ناشی می شود که نیاز به افزودنی ها را کاهش می دهد یا از بین می برد. اگرچه برخی از افزودنی‌ها باعث بهبود روان‌کاری می‌شوند، اما لزوماً به تنهایی روان‌کاری بالایی ندارند.

مواد تشکیل دهنده یک بسته افزودنی از نظر هزینه متفاوت است، اما قیمت تنها یک عامل است. برخی از افزودنی ها در ترکیبات خاصی از روغن های پایه بهتر عمل می کنند. به همین ترتیب، برخی از روغن‌های پایه ارزان‌تر به دلیل عملکردی که با افزودنی‌های رایج دارند، انتخاب خوبی برای ترکیب هستند.

خط پایانی: هر روغن موتور دستوری دارد. پالایشگاه‌ها فهرستی از اهداف را بر اساس نیاز مشتریان خود (از جمله خود خودروسازان) ارائه می‌کنند و روغن‌هایی را برای رسیدن به این اهداف به بهترین شکل ممکن فرموله می‌کنند.