فیلتر آب می تواند نمک های آب را به طور کامل بزداید

نوع مشابهی از رزین در برخی از فیلتر تصفیه آب سرامیکی نرم‌کننده‌های آب استفاده می‌شود و در مورد نرم‌کننده‌های آب، رزین از یون‌های سدیم استفاده می‌کند که نیاز به شارژ دوره‌ای برای جلوگیری از بی‌اثر شدن رزین دارند. از آنجایی که فیلترهای آب معمولاً واحدهای مهر و موم شده هستند، شما به سادگی فیلتر را با یک فیلتر جدید جایگزین می کنید، البته لازم به ذکر است که
واحدهای تصفیه کلسیم (CTU) را می توان به تامین کننده بازگرداند و بازسازی کرد.

رزین هایی که از یون های سدیم استفاده می کنند معمولاً در فیلترهای آب آشامیدنی استفاده نمی شوند زیرا مقدار نمک (سدیم) موجود در آب آشامیدنی به طور قانونی به 200 میلی گرم در لیتر محدود شده است.

از آنجایی که تبادل یونی سدیم باعث افزایش سطح نمک می شود، رزین تبادل یونی مبتنی بر هیدروژن گزینه ترجیحی برای فیلترها است.

اسمز معکوس
اسمز معکوس (RO) فرآیند حذف مواد جامد فیلتر تصفیه آب تایوانی معدنی محلول (مانند یون‌های منیزیم و کلسیم) از آب با فشار دادن آن از طریق یک غشای نیمه‌تراوا تحت فشار است تا آب از آن عبور کند اما بیشتر آلاینده‌ها باقی بمانند.

اسمز معکوس یک روش بسیار فیلتر تصفیه آب خانگی موثر برای تصفیه آب است و معمولاً با تعدادی فیلتر دیگر مانند فیلتر مکانیکی (رسوبی) و فیلتر جذبی (کربن فعال) ترکیب می شود تا آب با مقدار کمی آلاینده باقی مانده باشد.

سیستم‌های اسمز معکوس از فشار آب برای فشار دادن آب به داخل غشا استفاده می‌کنند، بنابراین از برق استفاده نمی‌کنند، اگرچه مقدار معینی آب زائد تولید می‌شود که باید به زهکش ارسال شود. فیلترهای اضافی درگیر در تصفیه آب چند مرحله‌ای می‌توانند واحد اسمز معکوس را نسبت به سایر روش‌های فیلتراسیون گران‌تر کنند.

اما در کاربردهایی فیلتر تصفیه آب یخچال که 99.9 درصد آب خالص مورد نیاز است، RO بهترین سطح فیلتراسیون موجود را ارائه می‌کند که به طور فزاینده‌ای برای تصفیه آب ساخته شده استفاده می‌شود. برای قهوه

  • منابع:
    1. How Do Water Filters Work
  • تبلیغات: 
    1. تاثیر تیشرت در احساسات و عواطف جوامع مختلف
    2. برای محو کردن موهای سفید خود از رنگ مو استفاده کنید!
    3. بهتر است از این نوع میوه ها برای تهیه میوه خشک استفاده کنید
    4. فرآیندهای مورد نیاز برای تبدیل شدن چرم خام به یک محصول چرمی