کنسرو نخود فرنگی تبرکی که موجب مرگ پیرمرد 80 ساله شد

کنسرو نخود فرنگی تبرک سرشار از فیبر محلول است و به کاهش کلسترول و تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

آنها خلق و خوی را بهبود می بخشند. خوردن نخود فرنگی به مقابله با خستگی بهاری کمک می کند، زیرا بسیار احیا کننده است و به شما اجازه می دهد روحیه مثبت تری داشته باشید.

اثرات سالم آن نه تنها در بافت های سلولی سیستم عصبی، بلکه در صافی مو، پوست و ناخن ها نیز قابل درک است. یعنی فواید نخود فرنگی هم در داخل و هم در بیرون قابل توجه است.

آنها توسعه و بازسازی را ترویج می کنند. به دلیل پروتئین فراوان، نخود شیرین مخصوصاً برای دوره های رشد، بارداری، کودکی و نوجوانی و برای تجدید سلول در بزرگسالان مناسب است.

از کم خونی جلوگیری می کنند. از طرفی 100 گرم نخود فرنگی 10 درصد آهن مورد نیاز زنان و یک ششم در مردان را پوشش می دهد. به دلیل سطح بالای ویتامین C و اسید فولیک، جذب آن تسهیل می شود، به طوری که از کم خونی پیشگیری می کنند.

کنسرو نخود فرنگی

مناسب برای بیماران دیابتی. نخودفرنگی علیرغم شیرینی که دارد برای بیماران دیابتی بسیار مناسب است زیرا سرشار از پکتین است، فیبر محلول که هضم را کند می کند و باعث جذب تدریجی گلوکز می شود که به لوزالمعده و تولید انسولین کمک می کند. سایر اجزای هیپوگلیسمی موجود عبارتند از اسیدهای اسکوربیک و سالیسیلیک و عناصر کمیاب کروم و منگنز.

مصرف منظم نخود فرنگی به کنترل کلسترول کمک می کند. اثر دیگر این فیبر محلول این است که جذب کلسترول LDL و چربی های اشباع شده را که پلاک های آترواسکلروتیک را در رگ ها تشکیل می دهند، کاهش می دهد. نخود فرنگی گشادکننده عروق است که یک پیشگیری مهم برای سلامت قلب و عروق است.

از اختلالات گوارشی جلوگیری می کند

به لطف محتوای بالای فیبر محلول و نامحلول، نخود فرنگی به عملکرد بهینه هضم کمک می کند. فیبرها به افزایش جذب مواد مغذی، بهبود سیری، پاکسازی دستگاه گوارش و تنظیم تجزیه غذا کمک می کنند. آنها به پیشگیری یا کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر، یبوست و سایر اختلالات گوارشی کمک می کنند.